sâmbătă, 25 februarie 2012

Cine nu e la Oscar, dar există

Spre deosebire de mulți alți ani, de data asta nu mă intrigă nici o nominalizare. Am, în câteva cazuri impresia de umplutură/complezență, dar treacă...

Mi se pare însă că nu trebuie să trecem cu uşurință peste absențe. Iată ce zic eu şi sigur am multe lipsuri:


  1. La categoria Băieți – rol principal [Mişcarea gay este rugată să adopte o poziție cât mai straight], trebuia să se găsească câte un loc pentru numiții di Caprio şi Ryan Gosling. Primul l-a făcut pe J. Edgar Hoover cu mare măiestrie. E adevărat că filmul e cam pac-pac (aluzia la marele Clint e neinteționată, dar asumată), dar actorul şi-a făcut bine treaba. În ceea ce îl priveşte pe Gosling, chiar dacă nu e nominalizat, nu mă jenez să spun că 2011 a fost anul lui. Ides of March, Crazy Stupid Love, Drive. Nu ştiu pentru care dintre ele să zic că ar fi meritat nominalizarea, dar, după mintea mea, în toate trei e mai bun decât, să zicem [mişcarea gay e rugată, din nou, să stea cuminte] Clooney în Ides şi în Descendants şi decât Pitt în Tree of Life şi în Moneyball.
  2. Fete – rol principal. Nu cred că trebuie eliminată nici una din listă, dar ar fi trebuit adăugată Keira Knightley pentru A Dangerous Method. Face rolul de dusă cu capul într-un mod fabulos. Pe alocuri jocul e prea studiat, dar poate tocmai de-asta nominalizabil.
  3. Că tot suntem aici, Viggo Mortensen (Freud), Michael Fassbender (Jung) şi chiar Vincent Cassel (Otto Gross) ar fi meritat şi ei un locşor la Băieți – rol secundar. Sacha Baron-Cohen e de băgat în seamă pentru polițaiul stupid [scuzați şi pleonasmul şi incorectitudinea politică] din Hugo. În sfârşit, nu mă lasă nici măcar pe mine sufletul să mă iau de Christopher Plummer. L-aş fi reținut însă nu pentru Beginners (unde e gay octogenar), ci pentru micul/clasicul rol din The Girl with A Dragon Tattoo.
  4. Filme în limbi străine. Almodovaru cu toate perversiunile lui trebuia reținut pentru La piel que habito. N-am priceput de ce i-au dat cu flit. Dar durerea mea mare e alta: Intouchables. Mega-succesul franțuzesc de anul trecut are o rețetă americană cu ingrediente europene: un mahăr paralizat face rost de un îngrijitor cam negru şi cam băiat de cartier. Împreună se apucă de făcut diverse tâmpenii. Plus că prin cadru trece Audrey Fleurot, după care negrul nostru are toate motivele să bălească.
  5. Vreau un Oscar pentru animale. Mă gândesc, evident, la War Horse, dar şi la terrier-ul ăla genial din The Artist.

PS. Lume bună zice de bine de Young Adult şi Charlize Theron. Cred şi eu, dar, până văd, tac!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu